donderdag 4 juli 2013

Mickey (en nee, dan heb ik het niet over de muis :P )

... maar over de button.
Vandaag is de Mic-Key namelijk geplaatst geworden.
Toen mama vanochtend het plaatje van de katheter los wilde halen om te kunnen dompelen, trok ze de hele katheter eruit. Er bleek nog maar 1 ml vocht in het ballonnetje te zitten (dat moet 2 tot 3 ml zijn).
Toen heeft ze gelijk de thuiszorg gebeld en die heeft mama telefonisch geïnstrueerd hoe ze de katheter terug erin moest stoppen. Daarna is ze nog even langs gekomen om te controleren of alles goed zat.

De verpleegkundige heeft toen 3 ml vocht in het ballonnetje gedaan, en omdat we het zo raar vonden dat er maar 1 ml in zat kreeg mama de opdracht om dat vandaag een beetje in de gaten te houden.

Toen mama 2 uur later keek, bleek er nog maar 2,5 ml vocht in het ballonnetje te zitten. En weer 2 uur later zat de katheter weer erg los. Bij het controleren viel hij weer uit de buik en heeft mama weer met de verpleegkundige gebeld. Ze zou direct langs komen en mama moest ondertussen contact opnemen met de chirurg om goedkeuring te krijgen zodat de verpleegkundige de mic-key mocht plaatsen.

Dit was gelukkig (ondanks een lichte twijfel van de chirurg of het niet al te snel was, het was een gewetensvraag zei ze) snel geregeld en mama moet nu alleen nog zorgen dat het uitvoeringsverzoek en het msvt-formulier getekend gaan worden.

Verpleegkundige kwam aan en we controleerden het pakketje. Daar bleek geen gel in te zitten (wat wel nodig is om de button zonder scheuren/forceren te kunnen plaatsen). Mama moest toen bellen met de apotheek of ze daar iets hadden. Gelukkig wel. Papa kon het direct komen halen. Mama en de verpleegkundige hebben ondertussen alles klaar gelegd.

Toen papa eenmaal thuis kwam was het ook snel gedaan.

Mama heeft vervolgens nog een snelcursus gekregen om met alle nieuwe dingetjes te kunnen omgaan en toen kon de verpleegkundige gaan.

Dus nu kan ik (of mama in mijn geval) met twijfelachtige trots zeggen dat ik mijn eigen Mickey heb! En ik hoefde er nog niet eens voor naar Parijs (Disneyland red.) te gaan ;)

dikke boks!
Domenic

Ik vond de flitser niet zo leuk ;)


Verder ging het trouwens redelijk goed vandaag. Het tempo van de pomp is nog altijd uitermate traag maar Domenic zit nu al op 3/4 voeding en 1/4 ORS en (ik durf het bijna niet te zeggen) hij heeft nog niet gebraakt.
Morgenvroeg gaan we kijken hoe hij het doet op volledige voeding en dan gaan we weer beginnen om de voeding op te hogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten