maandag 16 juni 2014

praten, brabbelen en gebaren

Zo.. Collin zit nu al een week op school. Hij vindt het nog erg wennen en hij antwoord nog steevast "nee" als je vraagt of het leuk was op school. Hij heeft het daar wel erg naar zijn zin maar moet toch nog echt wennen.

Zo vertelt hij regelmatig in de klas dat hij verdwaald is en dat hij naar papa en mama moet. Maar met een beetje afleiding doet hij daarna gelukkig weer vrolijk mee met de rest. Hij heeft op zijn 2e schooldag gelijk geknutselt voor vaderdag. Dat scheelde voor mij weer, want zo hoefde ik niet nog snel iets te bedenken ;)


vaderdagcadeautjes!
het praten met gebaren begint nu langzaam op gang te komen. Thessa probeert al regelmatig iets uit en Joshua doet dan maar al te graag mee. Collin praat zelf ook al af en toe met gebaren (met name om aan te geven als hij wilt eten en/of drinken) en ik begin er ook steeds meer aan te denken om mijn handen te gebruiken.

Papa zit volgens mij nog een beetje in zijn "denial"-fase. Hij is vooral heel druk bezig met werken ;)

En of Domenic het al iets vindt? Geen idee. De dvd's vindt hij prachtig maar echt actief meedoen (of reageren op wat wij doen) is er nog niet bij... hij zal (net zoals papa) nog wel even tijd nodig hebben. :)


Kort maar krachtig!

Fijne avond allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten