vrijdag 11 januari 2013

Alweer in het ziekenhuis

Op 22 december is Domenic ontslagen uit het ziekenhuis met nieuwe medicatie. Hij kreeg 2x per dag 10mg nexium (om zijn slokdarm te beschermen tegen het maagzuur wat met de voeding naar boven komt), 3x per dag 2ml motilium (om te zorgen dat de voeding sneller naar de darmen gaat (maaglediging) ) en dan nog de nutriton die hij voor iedere voeding krijgt om de voeding dikker te maken zodat het moeilijker wordt om terug de slokdarm in te komen.
Dat leek allemaal goed te werken.

Direct na de kerst merkte ik dat Domenic weer begon te spugen en zowel frequentie als hoeveelheid werd langzaam meer. In het begin zat er wat slijm bij maar dat weet ik aan de verkoudheid. (ik weet het hele spugen min of meer aan de verkoudheid). Na oud&nieuw bleef hij echter spugen hoewel zijn verkoudheid (zo goed als) over was.
Daarnaast werd hij weer steeds onrustiger en ook de nachten werden steeds korter. Ik had het idee dat het bedje niet meer hoog genoeg stond.

Maandag heb ik de poli gebeld omdat ik nog steeds merkte dat het niet goed ging en ik ben toen op de lijst voor telefonisch consult van woensdag gezet geworden. De arts heeft mij woensdag te woord gestaan en, na mijn verhaal te hebben aangehoord, heeft hij met zijn supervisor overleg gepleegd en mij teruggebeld met de mededeling dat ik donderdag (gister dus) op de spoedpoli terecht kon om te kijken wat we konden gaan doen.

Dus ik gisterochtend naar het AZM (met de trein want de yaris is in reparatie) met het idee dat ik een verwijsbrief voor een refluxbed en aangepaste box ofzo zou krijgen.
In het ziekenhuis zijn er in totaal 4 artsen geweest die Domenic hebben nagekeken en de conclusie kwam dat we allemaal de indruk hebben dat er iets is wat we missen. Buiten de reflux om lijkt er nog iets te spelen maar geen enkele arts kon de vinger erop leggen. Wat natuurlijk het meest zorgwekkend is op dit moment is dat Domenic nauwelijks aankomt. Hij is al een klein menneke dus zodra zijn groeilijn afbuigt kan dat direct ernstige gevolgen hebben aangezien hij geen reserves heeft. (hij kan op dit moment een broekje maatje 50 aan doen (de maat waar de meeste pasgeboren baby's in zitten) en dan zit het in de lengte net iets te kort maar in de breedte is er nog veel ruimte over)

Wachten op de poli tot we naar de afdeling mogen
Daarom werd er besloten dat Domenic weer opgenomen wordt en dat we de reflux-klachten onderdrukken door zijn voeding direct zijn darm in te laten lopen. Op die manier blijven de niet-reflux-regelateerde klachten over en kunnen ze zich daarop storten. Het eerste wat nu wordt nagekeken is wat de reden is dat hij niet (genoeg) aankomt. Er wordt precies gemeten wat er zijn lichaampje in en uit gaat en als dat in kaart gebracht is geworden kunnen we verder kijken.

Vooralsnog is het dus even afwachten tot na het weekend en dan kunnen de diverse onderzoeken gaan plaatsvinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten